قرائتي ، نماد تعامل روشمند با قرآن كريم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 33
نویسنده : مولوی
روز گذشته حياط قديمي و ساختمان تاريخي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران، ميزبان گروهي از انديشمندان، چهره‌هاي شاخص فرهنگي و علاقه‌مندان بود كه به پاس تقدير و نكوداشت مقام يكي از معلمان و مبلغان پيشكسوت و تاثيرگذار قرآني كشورمان گرد هم آمده بودند.

ديروز عصر ، آيين نكوداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن قرائتي در حالي برگزار شد كه به گفته خودش در تمام طول عمر هيچ تعطيلي براي تبليغ و ترويج و كار فرهنگي قائل نبوده است و شايد از همين‌روست كه يكي از سخنرانان اين مراسم يعني حجت‌الاسلام محمدجواد ادبي در گفت‌وگو با «جام‌جم» مهم‌ترين ويژگي استاد قرائتي را «قريحه روشن» و «ذهن بيدار» معرفي مي‌كند.

مردم‌شناسي و ايجاد نشاط معنوي

رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور همچنين مي‌گويد: دين‌شناسي و آگاهي فراگير نسبت به دين، استناد به كلام اهل بيت عليهم‌السلام، مردم‌شناسي همراه با زمان‌شناسي، فزوني دانش بر گفتار و ايجاد نشاط معنوي در ميان مخاطبان از ديگر ويژگي‌هاي روحاني است كه تصوير او با گچي سپيد در دست، پاي يك تخته سياه در ذهن بسياري از مردم ماندگار شده است. نكته‌اي كه رئيس فراكسيون قرآن مجلس شوراي اسلامي هم به نوعي ديگر بر آن تاكيد مي‌كند: گروه وسيعي از جامعه و مردم در دهه‌هاي اخير مخاطب «درس‌هايي از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتي بوده‌اند و نكات متعدد اخلاقي از اين معلم مردمي و قرآني كشورمان آموخته‌اند.

لاله افتخاري در گفت‌وگو با «جام‌جم» قرائتي را يك جامعه‌شناس و مردم‌شناس برجسته هم مي‌داند كه به خوبي با دردهاي مردمي كه در كوچه و بازار زندگي مي‌كنند، آشناست. او با اشاره به اين كه قبل از آقاي قرائتي، در رسانه ملي مرسوم نبود كه تبليغات ديني، با شادي و نشاط همراه باشد و كمتر ديده شده بود كه يك روحاني بخندد و بخنداند، ادامه مي‌دهد: نگاه استاد قرائتي نگاهي فراجناحي و فراسياسي است و او درواقع نگاهش به جامعه نگاهي قرآني است و آسيب‌ها و دردها را بخوبي شناسايي مي‌كند و با توجه به دانش و شناخت مناسبي كه از قرآن دارد سعي مي‌كند براي كاهش دردها و آسيب‌ها طرح درس و موضوع كند.

شايد همين نكته‌اي كه رئيس فراكسيون قرآن مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره مي‌كند دليلي باشد تا حجت‌الاسلام ادبي در بخش ديگري از سخنانش محسن قرائتي را نماد تعامل روشمند با قرآن كريم معرفي كند.

او مي‌گويد: «مساله، قصه، عقيده، اخلاق و شعار» 5محوري هستند كه ايشان از قديم‌الايام پاي تخته سياه مي‌نوشتند و به موازات هم از هيچكدام از اين 5 موضوع غافل‌نمي‌شدند و تاثيرگذاري او بر مخاطبانش به گونه‌اي بود كه هركس مجالس آقاي قرائتي را ترك مي‌كرد، تا مدت‌ها شعاري را كه در پايان مجلس طرح شده بود به ياد داشت.

اخلاص و تاثيرگذاري

اما مهم‌ترين دليل اين تاثيرگذاري را حجت‌الاسلام حميد محمدي، رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني كشور هم اين‌گونه تشريح مي‌كند: ما در كشور سخنور، اديب و عالم، زياد داريم، اما شخصيتي مانند حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي كه اين‌طور تاثيرگذار باشد كمتر داريم و اين تاثيرگذاري بالا ناشي از اخلاص ايشان است. مراسم نكوداشت اين معلم و مبلغ پيشكسوت قرآني كشورمان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، عصر ديروز با سخنراني چند چهره فرهنگي و ديني همراه بود كه مشروح اين مراسم را در صفحه آخر روزنامه مي‌توانيد بخوانيد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: